آموزشاپلیکیشننرم‌افزار

در اینستاگرام بدرخشید


اولین قدم برای فعالیت در اینستاگرام آشنایی با اصطلاحات این شبکه اجتماعی پرطرفدار است. از همین رو در ادامه چند اصطلاح ساده ولی پرکاربرد را که در ادامه متن زیاد استفاده شده است را توضیح می‌دهیم.
کامنت

کامنت یا به انگلیسی (Comment) به معنی نظر است و اینستاگرام از آن برای افزایش تعامل دارندگان صفحات اینستاگرام با مخاطبان خود استفاده می‌کند.

پیج

پیج یا به انگلیسی (Page) به معنی صفحه است و هر کاربری که عضو اینستاگرام می‌شود یک صفحه دارد که مطالب خود را در آن قرار می‌دهد. پیج می‌تواند شخصی یا عمومی باشد. در شخصی فقط کسانی که صاحب پیج اجازه بدهد می‌توانند مطالب او را ببینند و در نوع عمومی همانطور که از اسمش مشخص است، صفحه برای همه نمایش داده می‌شود.

فالوور

فالوور یا به انگلیسی (Follower) به معنی دنبال کننده است و به کسانی اطلاق می‌شود که یک صفحه اینستاگرام را دنبال می‌کنند.

استوری

استوری یا به انگلیسی (Story) به معنی داستان است ولی در اینستاگرام منظور از آن بخشی است که در آن می‌توان مطالب موقتی گذاشت که پس از ۲۴ ساعت به طور خودکار حذف ‌می‌شوند. در واقع این ایده برای نشان دادن داستان زندگی افراد در طول یک شبانه‌روز درست شده بود ولی در حال حاضر کاربردهای متفاوتی پیدا کرده است.

هایلایت

 هایلایت یا به انگلیسی (Highlight) به معنی برجسته ‌یا برجسته‌سازی است ولی در اینستاگرام وقتی نمی‌خواهیم یک استوری بعد از مدت زمان مشخص آن پاک شود می‌توان آن را با هایلایت کردن از سایر استوری‌ها متمایز کرد. اینستاگرام در ابتدا می‌خواست تا افراد به این ترتیب بتوانند بخشی از داستان زندگی خود (مثلا خاطرات شیرین آن) را متمایز کنند و بتوانند بارها به آن مراجعه کنند. البته که برای این مورد هم کاربردهای متفاوتی پیدا شد.

مشارکت و تعامل

مشارکت یا تعامل که به انگلیسی (Engagement) گفته می‌شود شامل موارد مختلفی می‌شود.


روش‌های افزایش تعامل اینستاگرام

در ادامه یکسری از تکنیک‌ها برای افزایش بازدید و تعامل را یادآوری می‌کنیم.

چیکار کنم پستامو ذخیره کنن؟

از نظر هوش مصنوعی به کار رفته در اینستاگرام، ذخیره پست‌های شما بالاترین امتیاز را دارد و اگر کاربران بیشتری پست‌های شما را ذخیره کنند، تعامل یا

کامنت بیشتر یعنی امتیاز بالاتر

افزایش بازدید اینستاگرام و همچنین افزایش کامنت در اینستاگرام نیازمند راهکارها و ترفندهای خاص خود هستند تا بتوان نتایج قابل قبول و بلند مدتی در این زمینه‌ها کسب کرد.

امروزه به درستی می‌توان ادعا کرد اینستاگرام محبوب‌ترین و پرطرفدارترین شبکه اجتماعی است که با بیش از یک میلیارد کاربر فعال توانسته توجه بسیاری را برای درآمدزایی و اهداف شخصی به خود جلب کند. این مسئله موجب به وجود آمدن رقابت سرسختی بین کاربران این شبکه اجتماعی برای جذب و افزایش بازدید اینستاگرام شده است. هرچند، با استفاده از راهکارها و روش‌های مناسب برای جذب مخاطبین بیشتر می‌توان به راحتی از سایر رقبای خود پیشی گرفت. در این مقاله با ما باشید تا علاوه بر آشنایی با روش‌های افزایش بازدید اینستاگرام، شما را با روش‌های افزایش کامنت در اینستاگرام نیز آشنا سازیم.

آشنایی با الگوریتم اینستاگرام

آشنایی با الگوریتم اینستاگرام به‌هیچ‌وجه کار پیچیده‌ای نیست و این الگوریتم تنها عبارت است از کدهایی که تعیین می‌کنند کاربران اینستاگرام به مشاهده چه پست‌هایی بیشتر علاقه دارند. بنابراین، به منظور افزایش بازدید اینستاگرام تنها بایستی ثابت کرد که پست‌های ارسالی صفحه موردنظر همان‌هایی هستند که کاربران می‌خواهند.

الگوریتم اینستاگرام ملاک‌ها و معیارهای مختلفی را برای تعیین علایق کاربران استفاده می‌کند. یکی از این عوامل بررسی سوابق محتوای پسندیده شده توسط کاربر است. از دیگر این ملاک‌ها می‌توان به پست‌هایی که کاربر با آن‌ها بیشترین تعامل و مشارکت را داشته است، اشاره کرد. همچنین، پست‌هایی که به تازگی ارسال شده‌اند برای الگوریتم اینستاگرام از اولویت بالاتری برخوردار هستند. با توجه به این توضیحات، برای افزایش بازدید اینستاگرام یا افزایش کامنت در اینستاگرام بایستی همواره اطلاعات به روزی از نحوه عملکرد این الگوریتم داشت.

روش‌های افزایش بازدید اینستاگرام

راهکارها و ترفندهای افزایش بازدید اینستاگرام بسیار متنوع و متعدد هستند. با رعایت این نکات می‌توان در طول زمان به نتایج بسیار خوبی دست یافت. در این بخش از مقاله اصلی‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌های افزایش بازدید اینستاگرام را به شما آموزش می‌دهیم.

جذاب سازی پروفایل و بیو

شاید یکی از مهم‌ترین راه‌های افزایش بازدید صفحه اینستاگرام داشتن پروفایلی جذاب و مناسب باشد که بتواند توجه کاربران جدید را به خود جلب کند. پروفایل صفحه اینستاگرام اولین قسمتی است که کاربران آن را مشاهده می‌کنند؛ بنابراین، با رعایت برخی نکات ظریف در خصوص ظاهر پروفایل می‌توان به نتایج قابل توجهی دست یافت. اولین نکته‌ای که در این زمینه بایستی به آن پرداخته شود انتخاب نامی مناسب برای پروفایل است. مخاطبین بایستی بتوانند این نام را به آسانی به خاطر بسپارند و آوای دل‌نشینی به گوش برساند. همچنین، نام پروفایل اینستاگرام بایستی با محتوای ارسالی صفحه متناسب و سازگار باشد.

نکته بعدی برای تشکیل پروفایلی مناسب، گذاشتن عکسی باکیفیت و جذاب است. اگر صفحهتان شخصی است، گذاشتن تصویری که کل چهره شما را واضح نشان دهد، می‌تواند گزینه خوبی باشد. همچنین در صورت داشتن صفحهی تبلیغاتی برای فروش محصولات و خدمات، حتماً بایستی تصویر لوگوی کمپانی یا شرکت را به عنوان پروفایل قرار داد. نکته آخر در ارتباط با افزایش بازدید پروفایل اینستاگرام نوشتن بیویی جامع و مفید است که مخاطبین بتوانند با اهداف، علایق و سرگرمی‌های شما آشنا شوند. بیو پروفایل همچنین فرصت خوبی برای نمایش ارزش‌ها، قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد شرکت یا کمپانی موردنظر است.

استفاده از اپ‌های ویرایش عکس

می‌توانید با دانلود اپ PicsArt یک استودیوی عکس فوق العاده برای گوشی‌های اندرویدی خود درست کنید. این اپلیکیشن تمام ابزارهایی را که برای ویرایش تصویر احتیاج دارید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

📱 دریافت نسخه اندروید

یکی دیگر از روش‌های افزایش بازدید در اینستاگرام در واقع به نمایش گذاشتن دستاوردها و تخصص خودتان است. با این کار مخاطبین متوجه خواهند شد که چرا باید به شما اعتماد کرده و صفحه موردنظر را دنبال کنند. هر شخصی از کارآفرین تا فعالان حیطه‌های مختلف کاری می‌تواند با به اشتراک گذاشتن مهارت‌ها و موفقیت‌های خود، مخاطبین را متقاعد کند که صفحه موردنظر، کاربردی و ارزشمند است؛ بنابراین، به اشتراک‌گذاری توانایی‌ها و تجربیات مرتبط یکی از روش‌های بهینه‌سازی صفحه برای الگوریتم اینستاگرام است که موجب افزایش بازدید صفحه اینستاگرام می‌شود.

اپلیکیشن Canva

علاوه بر این، برگزاری لایو اینستاگرام با موضوعات متنوع موجب حفظ و تقویت این تعاملات می‌شود. برای انتخاب ایده و موضوع برای لایو اینستاگرام می‌توان به نظرات مخاطبین و پست‌های مورد علاقه آن‌ها رجوع کرد. مزیت لایو اینستاگرام این است که به محض آغاز آن، به دنبال کنندگانتان اطلاع داده می‌شود و همچنین در ابتدای فید استوری‌ها قرار می‌گیرد؛ بنابراین با توجه به توضیحات مذکور، گذاشتن استوری و برگزاری لایو از بهترین و کارآمدترین روش‌های افزایش بازدید اینستاگرام محسوب می‌شوند.

برای ساخت لوگو و کاور هایلایت اینستاگرام اپلیکیشن‌های متنوعی وجود دارد، اما یکی از قدرتمندترین و بهترین آنها برنامه Canva است. کار کردن با Canva بسیار ساده و در عین حال بسیار جذاب است. شما می‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن طرح‌های بسیار زیبا و خیره‌کننده‌ای بسازید، بدون آنکه به دانش طراحی بالایی نیاز داشته باشید. نرم افزار Canva یک برنامه طراحی گرافیکی رایگان است که می‌توانید از آن به صورت آنلاین و یا در قالب اپلیکیشن موبایل استفاده کنید. خاطر نشان می‌شود که در Canva علاوه بر ساخت کاور هایلایت اینستاگرام، شما می‌توانید طراحی پوستر، لوگو، کارت دعوت، کارت ویزیت و همچنین پست‌های اینستاگرام و فیسبوک را نیز انجام دهید. این اپلیکیشن محبوب برای پلتفرم‌های اندروید، iOS و نسخه دسکتاپ از لینک‌های زیر قابل دانلود است.

دانلود اپلیکیشن Canva برای iOS | اندروید | ویندوز

اپلیکیشن Adobe Spark

اپلیکیشن ادوبی اسپارک یکی دیگر از برنامه‌های کاربردی در زمینه ساخت قالب هایلایت اینستاگرام است. شما می‌توانید در اپلیکیشن Adobe Spark از میان تمپلیت‌های بسیاری که موجود است، قالب موردنظر خود را انتخاب کرده و سپس آن را با تغییر دادن رنگ و یا اضافه کردن عکس و متن، سفارش‌سازی کنید. این برنامه رایگان بوده و به کاربر کمک می‌کند که تنها با چند کلیک برای هایلایت‌های اینستاگرام خود، کاور و قالب‌های زیبایی طراحی کند. با ادوبی اسپارک علاوه بر کاور هایلایت اینستاگرام، می‌توان ویدیوهای کوتاه را به زیبایی ادیت کرد و یا حتی صفحات وب طراحی کرد. این نرم‌افزار فوق‌العاده برای نسخه اندروید و iOS موجود است.

دانلود اپلیکیشن Adobe Spark برای iOS | اندروید

اپلیکیشن Highlight Cover for Instagram Story

اپلیکیشن Highlight Cover for Instagram Story مجموعه وسیعی از قالب‌ها و کاورهای هایلایت را در اختیار کاربران می‌گذارد و به همین دلیل از محبوبیت بالایی در میان کاربران اینستاگرام برخوردار است. در حقیقت این برنامه برخلاف دو اپلیکیشن قبلی تنها با هدف ساخت کاور هایلایت اینستاگرام طراحی و راه‌اندازی شده است.

در این اپلیکیشن بیش از 200 قالب آماده برای هایلایت استوری اینستاگرام وجود دارد و همچنین کاربر می‌تواند از میان 500 کاور، لوگو، استیکر و نشانه مخصوص هایلایت اینستاگرام، کاور مورد علاقه خود را انتخاب کند. این کاورها در سبک‌های مختلف نظیر کارتونی، آبرنگی، سیاه و سفید و… در دسترس کاربر قرار گرفته و در زیبا شدن پروفایل اینستاگرام او تاثیر بسزایی دارند.

دانلود اپلیکیشن Highlight Cover Maker برای اندروید

اپلیکیشن Story Highlight Icons – Cover Maker App

اپلیکیشن Story Highlight Icons – Cover Maker App همان‌طور که از اسمش مشخص است با این هدف ساخته شده که فرایند ساخت کاور هایلایت اینستاگرام را برای کاربر آسان و ساده کند. اگرچه برخلاف اپلیکیشن‌های قبلی در این برنامه خبری از کاورهای آماده نیست و کاربر می‌بایست شخصا کاور هایلایت را طراحی کند، اما با وجود پس‌زمینه‌ها و استیکرهای متنوع و همچنین استایل‌های مختلف تایپوگرافی، عملا پروسه ساخت کاور بسیار جذاب و ساده خواهد بود. تمام آیتم‌های موجود در این اپلیکیشن رایگان است و کاربر می‌تواند از تمامی امکانات آن مطابق با سلیقه خود استفاده کند.

دانلود اپلیکیشن Story Highlight Icons – Cover Maker App برای اندروید

اپلیکیشن StoryArt – Insta story editor for Instagram

این اپلیکیشن یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در ساخت کاور هایلایت اینستاگرام به کمک کاربران می‌آید. یکی از ویژگی‌های مثبت این نرم‌افزار، پشتیبانی از مجموعه وسیعی از  تمپلیت‌ها، المان‌ها و استیکرهایی است که برای خانم‌ها و آقایان مناسب است. در این برنامه کاربر می‌تواند علاوه بر ساخت کاور هایلایت، مستقیما در خود اپلیکیشن، استوری‌های جذاب ساخته و در اینستاگرام به اشتراک بگذارد. خاطر نشان می‌شود تمام قالب‌های موجود در این اپلیکیشن رایگان نیستند، اما مطمئنا بقیه تمپلیت‌های رایگان آن به اندازه‌ای زیبا و جذاب هستند که نیازتان را به خوبی پوشش دهند.

دانلود اپلیکیشن StoryArt – Insta story editor for Instagram برای اندروید

اپلیکیشن Over

یکی از ابزارهای بسیار کاربردی برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام و مشارکت مخاطبین استیکر نظرسنجی است. با استفاده از استیکر نظرسنجی می‌توان از سلایق و علایق مخاطبین در زمینه‌های مختلف آگاهی یافت تا با توجه به آن، صفحه موردنظر را تغییر داده و بهبود بخشید. با استفاده مکرر از نظرسنجی در استوری به مخاطبین این عادت را می‌دهید تا با شما در تعامل باشند و تشویق شوند که حتی یک استوری را از دست ندهند.

یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی که برای ساخت کاور هایلایت اینستاگرام دخترونه به شما پیشنهاد می‌شود، برنامه Over است. در این برنامه مجموعه وسیعی از عکس‌ها در زمینه‌های مختلف وجود دارد که کاربر می‌تواند متناسب با محتوای خود، عکس موردنظر را انتخاب کند. حال کافی است استیکر و متن موردنظر خود را به عکس اضافه کنید تا کاور هایلایتتان آماده شود.

دانلود اپلیکیشن Over برای iOS | اندروید

وبسایت پینترست

کاور هایلایت‌ها علاوه بر زیبایی پروفایل، به مخاطب کمک می‌کنند که بداند در این هایلایت با چه محتوایی روبه‌رو است. در کنار اپلیکیشن‌های متعددی که در بالا معرفی شد، یکی از پلتفرم‌هایی که امروزه برای کاور هایلایت اینستاگرام خیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد، وبسایت پینترست (Pinterest) است. در این وبسایت هزاران کاور هایلایت اینستاگرام وجود دارد که می‌توانید به آسانی از میان آنها، کاور موردنظر خود را پیدا کنید. کافی است در باکس جستجوی این سایت عبارت Instagram highlight cover را تایپ کنید تا مجموعه وسیعی از انواع کاور هایلایت‌ها در اختیارتان قرار بگیرد.

وبسایت Later

وبسایت Later نیز مجموعه‌ای از کاور هایلایت اینستاگرام را به کاربر ارائه می‌کند که می‌توان این کاورها را روی دسکتاپ ذخیره کرد و سپس آیکون‌های PNG را به موبایل خود منتقل کرده و با یک اپلیکیشن مخصوص طراحی آنها را ویرایش کرد. البته اگر تمایل ندارید که شخصا روی عکس‌ها کار کرده و آنها را ادیت کنید، پیشنهاد می‌شود از مجموعه کاورهای آماده‌ای که در لینک دانلود برایتان ارسال می‌شود، استفاده کنید. برای این کار کافی است روی فولدر Covers کلیک کنید تا کاورهای هایلایت آماده در دسترستان قرار بگیرد.

دانلود کاور هایلایت اینستاگرام از وبسایت Later

وبسایت Hootsuite

اگر تمایل ندارید که برای ساخت کاور هایلایت اینستاگرام، برنامه‌ای روی گوشی خود نصب کنید، پیشنهاد می‌کنیم از مجموعه کاورهای آماده وبسایت Hootsuite برای حرفه‌ای‌تر کردن پروفایل اینستاگرام خود استفاده کنید. در این سایت حدود 40 کاور هایلایت قابل شخصی‌سازی وجود دارد که می‌توانید با کمک آنها پروفایل خود را بهینه‌سازی کرده و برند تجاری خود را یک قدم جلوتر از رقیبانتان بیندازید.

دانلود کاور هایلایت اینستاگرام از وبسایت Hootsuite

علاوه بر این، برگزاری لایو اینستاگرام با موضوعات متنوع موجب حفظ و تقویت این تعاملات می‌شود. برای انتخاب ایده و موضوع برای لایو اینستاگرام می‌توان به نظرات مخاطبین و پست‌های مورد علاقه آن‌ها رجوع کرد. مزیت لایو اینستاگرام این است که به محض آغاز آن، به دنبال کنندگانتان اطلاع داده می‌شود و همچنین در ابتدای فید استوری‌ها قرار می‌گیرد؛ بنابراین با توجه به توضیحات مذکور، گذاشتن استوری و برگزاری لایو از بهترین و کارآمدترین روش‌های افزایش بازدید اینستاگرام محسوب می‌شوند.

به‌کارگیری ایموجی‌ها

امروزه افراد زیادی از ایموجی‌ها برای بروز احساسات و عواطف خود در فضای مجازی استفاده می‌کنند که به همین علت راه مناسبی برای ارتباط با مخاطبین محسوب می‌شود. انتخاب و به‌کارگیری مناسب و به جای ایموجی‌ها می‌تواند عامل مؤثری در افزایش بازدید اینستاگرام باشد. با به‌کارگیری ایموجی‌ها در بیوی صفحه اینستاگرام می‌توان متن ساده را گیراتر کرد تا مخاطبین بیشتری را به خود جذب کند. مسئله دیگری که بایستی در انتخاب ایموجی به آن توجه داشت، تناسب و هماهنگی آن با سایر محتویات صفحه است تا به هیچ‌وجه موجب دل‌زدگی مخاطب نشود.

استوری و لایو گذاشتن

محبوبیت استوری و لایو در میان کاربران اینستاگرام به هیچ‌وجه قابل انکار نیست و روزبه‌روز بر آن افزوده می‌شود. استوری اینستاگرام فرصت مناسبی را برای فرد فراهم می‌کند تا مشارکت مخاطبین خود را افزایش دهد. به‌کارگیری انواع استیکرها از جمله استیکر پرسش و پاسخ یا استیکر شمارش معکوس می‌تواند به افزایش بازدید استوری اینستاگرام کمک کند.

بهترین برنامه های کاور هایلایت اینستاگرام

اگر می‌خواهید که پروفایل اینستاگرامتان خیلی حرفه‌ای و البته زیباتر دیده شود، توصیه می‌شود که حتما برای هایلایت‌های خود، کاور و یا لوگو بسازید. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه کاور هایلایت اینستاگرام درست کنیم؟

باید گفت امروزه اپلیکیشن‌های متنوعی وجود دارد که کاربر می‌تواند با استفاده از آنها برای هایلایت اینستاگرام، کاور موردنظر خود را بسازد. در ادامه به چند اپلیکیشن و وبسایتی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، اشاره خواهیم کرد.

استفاده از نظرسنجی

یکی از ابزارهای بسیار کاربردی برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام و مشارکت مخاطبین استیکر نظرسنجی است. با استفاده از استیکر نظرسنجی می‌توان از سلایق و علایق مخاطبین در زمینه‌های مختلف آگاهی یافت تا با توجه به آن، صفحه موردنظر را تغییر داده و بهبود بخشید. با استفاده مکرر از نظرسنجی در استوری به مخاطبین این عادت را می‌دهید تا با شما در تعامل باشند و تشویق شوند که حتی یک استوری را از دست ندهند.

این روزها که تقریبا اکثر کاربران اینستاگرام به دنبال جذب مخاطب و فالوور بیشتر هستند، داشتن یک پروفایل حرفه‌ای و زیبا به شدت توصیه می‌شود. کاور هایلایت اینستاگرام قابلیتی است که علاوه بر زیباسازی پروفایل، به بهتر نشان دادن هایلایت و دسته‌بندی آن نیز کمک می‌کند. در این مقاله تعدادی از اپلیکیشن‌ها و سایت‌هایی که در زمینه ساخت و ارائه انواع کاور هایلایت اینستاگرام فعالیت می‌کنند را معرفی کردیم. اگر شما از برنامه دیگری برای ساخت کاور هایلایت اینستاگرام استفاده می‌کنید، خوشحال می‌شویم آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برگزاری مسابقه

برگزاری مسابقه یکی از آسان‌ترین و سریع‌ترین روش‌های بالا بردن بازدید اینستاگرام است که قبل از انجام صحیح آن بایستی اقداماتی از قبیل تعیین قواعد و مدت مسابقه صورت گیرد. اولین مرحله، تعیین جایزه مسابقه است که می‌تواند یکی از محصولات پرفروش کمپانی یا شرکت موردنظر باشد.

مرحله بعدی انتخاب نوع مسابقه‌ای است که برگزار می‌شود. این مسابقه می‌تواند به صورت انفرادی باشد که در آن از شرکت‌کنندگان خواسته می‌شود تا صفحه شما را دنبال کنند، پست شما را بپسندند یا سه نفر از دوستان خود را تگ کنند. همچنین می‌توان سؤالات ساده و در عین حال جذابی از مخاطبین پرسید تا بتوانند اطلاعات و توانایی‌های خود را به رخ بکشند. یکی دیگر از انواع مسابقه این است که از مخاطبین خواسته شود تا کپشن مناسبی برای پست ارسال شده بنویسند و به بهترین مورد جایزه داده شود. نکته قابل توجه این است که بایستی در انتخاب و اجرای مسابقه‌ای مخاطب پسند از خلاقیت و نوآوری خود بهره گرفت.

خرید بازدید اینستاگرام

یکی دیگر از اقداماتی که در این زمینه می‌توان انجام داد، استفاده از سایت یا برنامه افزایش بازدید اینستاگرام است. الگوریتم اینستاگرام به این صورت عمل می‌کند که پست‌های دارای بازدید بالا را بیشتر در معرض نمایش قرار می‌دهد؛ بنابراین، خرید بازدید اینستاگرام می‌تواند در دستیابی به این هدف کمک زیادی کند. تنها بایستی به این نکته توجه داشت که از منابع معتبر و ایمن برای خرید و افزایش بازدید اینستاگرام استفاده کرد.

روش‌های افزایش کامنت اینستاگرام

برای افزایش کامنت در اینستاگرام به مخاطبین فعال و همچنین علاقمند به محتوای ارسالی صفحه موردنظر نیاز است. تنها در این صورت است که درصد مشارکت بر روی صفحه موردنظر بالا می‌رود و برای این کار لازم است تا با راهکارهای افزایش کامنت در اینستاگرام به خوبی آشنایی داشته باشید.

مشارکت دادن دنبال‌کنندگان

یکی از اصلی‌ترین روش‌های افزایش کامنت در اینستاگرام درخواست و دعوت به انجام کار به خصوصی از مخاطبین است. این کار به خصوص می‌تواند ابراز نظر شخصی، پاسخ به سؤال یا تگ کردن دوستان باشد. همچنین می‌توان با به جریان انداختن تبادل نظر بر روی موضوعی بحث‌برانگیز، اشتیاق مخاطبین برای مشارکت را افزایش داد.

بررسی رفتار کاربران

برای افزایش کامنت واقعی در اینستاگرام به صورت طبیعی بایستی از سلایق و علایق مخاطبین آگاهی یافت که برای این کار لازم است محبوبیت پست‌های ارسالی به دقت سنجیده و ارزیابی شوند. برای این ارزیابی در صورتی که حساب خود را به اکانت تجاری اینستاگرام تبدیل کرده باشید می‌توانید از قابلیت اینسایت اینستاگرام به راحتی استفاده کنید.

 استفاده از ترندها

یک نکته مهم برای دیده شدن در اینستاگرام استفاده از ترندهاست. در واقع علاوه بر روش‌های افزایش کامنت اینستاگرام مذکور می‌توان از اخبار و مسائل روزی که در شبکه‌های اجتماعی ترند می‌شوند نیز به نحو مطلوبی استفاده کرد. معمولاً ایده خوبی است که پست یا Meme خنده‌دار درباره این موضوعات ارسال کرد که اگر بتوان آن را با محتوای صفحه موردنظر نیز ربط داد، بسیار عالی می‌شود. تنها نکته‌ای که در این روش بایستی به آن توجه داشت استفاده از موضوعات حساس و جنجال‌برانگیز از جمله مسائل سیاسی است. توصیه می‌شود که در خصوص این چنین مسائلی حتماً بایستی دقت کافی به عمل بیاید تا شخص یا گروهی مورد اهانت واقع نشود.
پیج خود اینستاگرام معمولاً افراد و ترندهای مهم و جذاب در اینستاگرام را به اشتراک می‌گذارد که می‌توان از آن استفاده کرد

زمان‌بندی مناسب برای پست گذاشتن

حتی اگر بهترین و جذاب‌ترین پست دنیا را هم‌زمانی ارسال کنید که مخاطبین شما آنلاین نباشند، به نتیجه دلخواه خود نمی‌رسید. به همین علت این موضوع در افزایش کامنت در اینستاگرام مهم است که پست‌های خود را در محتمل‌ترین زمان آنلاین بودن مخاطبین ارسال کنید. با این کار افراد بیشتری پست ارسالی را مشاهده می‌کنند و در نتیجه احتمال بیشتری وجود دارد که الگوریتم اینستاگرام پست موردنظر را در بالای فید کاربران قرار دهد. برای یافتن زمانی که مخاطبین بیشتری آنلاین هستند می‌توان روش‌های مختلفی را به کار گرفت؛ آنالیز بازخورد پست‌های قبلی و استفاده از ابزارهای مخصوص این کار از جمله راه‌های افزایش بازدید پست در اینستاگرام و همچنین افزایش کامنت در اینستاگرام محسوب می‌شوند.

به‌کارگیری هشتگ‌

با به‌کارگیری هشتگ‌های مناسب و مرتبط با پست می‌توان دامنه مخاطبین پست ارسالی را افزایش داد؛ زیرا در این صورت پست ارسالی علاوه بر دنبال‌کنندگان صفحه موردنظر در معرض دید دنبال‌کنندگان آن هشتگ‌ها نیز قرار می‌گیرد. علاوه بر این، استفاده از هشتگ‌های مرتبط و پرطرفدار یکی از بهترین راه‌های افزایش بازدید ویدیو در اینستاگرام است. برای اطلاع از هشتگ‌های پرطرفدار، برنامه‌ها و سایت‌های رایگانی وجود دارند که می‌توان به راحتی از آن‌ها با هدف افزایش کامنت در اینستاگرام استفاده کرد.

پست گذاشتن مکرر و منظم

کمیت پست‌های ارسالی علاوه بر کیفیت آن‌ها برای افزایش کامنت در اینستاگرام بسیار اهمیت دارد. از طرفی اگر برای مثلاً تنها یک‌بار در ماه پستی ارسال شود، درصد مشارکت مخاطبین پایین می‌آید؛ اما از طرف دیگر اگر یکسره و پشت هم پست ارسال شود، مخاطب ممکن است آزرده شده و دیگر صفحه موردنظر را دنبال نکند؛ بنابراین، برای ایجاد توازن در ارسال پست و افزایش کامنت در اینستاگرام بایستی جدول زمانی مناسبی تهیه شود که در این زمینه می‌توان از ابزارهایی مانند Hootsuite و HeyOrca استفاده کرد.

خرید کامنت اینستاگرام

از دیگر راه‌های افزایش کامنت در اینستاگرام می‌توان به خرید کامنت از سایت‌ها و برنامه‌های معتبر اشاره کرد. کاربران اینستاگرام به پست‌هایی که پر از کامنت بوده و پرطرفدار به نظر می‌رسند، توجه بیشتری نشان می‌دهند. با افزایش کامنت در اینستاگرام، درصد تعاملات و مشارکت کاربران با صفحه موردنظر بالاتر می‌رود که این مسئله خودبه‌خود موجب شده تا الگوریتم اینستاگرام آن را بیشتر در معرض دید قرار دهد.

برای افزایش بازدید اینستاگرام و دستیابی به نتایج بلندمدت بایستی در به‌کارگیری روش‌های مذکور تداوم و استمرار داشته باشید. از هر فرصتی برای افزایش مشارکت مخاطبین خود نهایت استفاده را ببرید تا نکات ارزشمند بالا تأثیرگذار باشند.

مراقب باشید مسدود نشوید

بسته شدن صفحه در اینستاگرام که معمولاً با اصطلاح بن شدن (Ban) یکی از بدترین اتفاقات ممکن است. معمولا قبل از بسته شدن صفحه خود اینستاگرام هشدارهایی را صادر می کند.

نکات کنکوری

استفاده از هشتگ، لوکیشن و منشن مخفی در استوری‌ها

دعوت به اقدام (call to action) در همه استوری‌ها باشد

اگر تک ویدیو دارید آن را به صورت غیر اسلایدی و تنها قرار بدهید تا مخاطب بتواند تعداد ویوها را ببیند و راحت‌تر و با اعتماد به نفس بیشتری ویدیوی شما را با دوستانش به اشتراک بگذارد.

استفاده از سوالات هوش، اطلاعات عمومی و … برای تنوع بخشیدن به استوری‌ها

استفاده از جملات انگیزشی در استوری ها

لینک دادن به پست‌های قدیمی در استوری‌ها (نیازمند فالویر به تعداد کافی است)

شادوبن در اینستاگرام چیست؟

گاهی اوقات اینستاگرام شما را به وضوح مسدود نمی‌کند ولی مانع از دیده شدن پست‌ها و استوری‌های شما می‌گردد که به این حالت مسدود شدن در سایه یا شادوبن (Shadowban) گفته می‌شود.

شما چه راه‌کارهایی دارید؟ نظرات خود را با نئوتک و دیگر مخاطبان در میان بگذارید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل کپی‌برداری نیست.
بستن
بستن